Soundtrack

Borde egentligen ha skrivit en uppsats till svenskan, men gled in på nåt oändligt mycket roligare...

Tony Hawk-serien är dom spel jag ägnat överlägset mest tid åt, och som i alla fall till en början var hur grymma som helst (jag lade mer eller mindre ner spelandet efter det första Underground-spelet där hela konceptet började spåra ur helt). Men framför allt innehåller de fruktansvärt mycket bra musik, så därför började jag kolla runt lite och leta reda på alla gamla bortglömda hits och fortfarande riktigt bra låtar. Det tog sin tid och var inte helt enkelt, men här har ni en någorlunda rättvis lista på de absolut bästa låtarna, enligt mig:

1. Dead Kennedys - Police Truck (THPS)
2. Rollins Band - Whats the matter man (THPS3)
3.
Queens of the Stoneage - Millionaire (THUG)
4. AIM - Aint got time to waste (THPS)
5. Dub Pistols - Cyclone (THPS2)
6. Bad Religion - You (THPS2)
7. Lagwagon - May 16th (THPS2)
8. Mastodon - Crusher Destroyer (THUG)

9. Xzibit - Papparazi (THPS3)
10. Refused - New noise (THUG)

11. The Adolescents - Amoeba (THPS3)
12. AC/DC - TNT (THPS4)
13. Mr. Lif - Phantom (THUG)

Skriv gärna om ni har några synpunkter på listan eller kanske några egna favoriter!

Hittade faktiskt alla låtarna på internet, så det är bara att ladda ner om ni är sugna! Själv kommer jag nog bränna en skiva med just den här playlisten och lyssna på i Saaben hela sommaren... yeah =)




Kommentarer
Postat av: N.H

aah shcysst om du skaffar körkort och en saab först, eller du kan ju åka runt med din morsa i din morsas saab annars, de gött dä!

2007-04-20 @ 21:06:42
URL: http://www.myspace.com/nicohill

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0