Big Brother is watching you!

Tänk dig ett samhälle med kameror som ser varje steg du tar. I skolan, på stan.. ja kanske till och med på jobbet! Många är rädda för att det är där vi ska hamna. "Övervakningssamhället inskränker våran integritet", "Tekniken kan användas i fel syfte". Bla bla bla.. Det är ju ascoolt!


http://www.tallbergsgarden.se/cam/utsikt.jpg

Kameran är uppsatt i syfte att man ska kunna hålla koll på bygget av det stora tältet till Tällberg Forum nästa vecka, och eftersom jag jobbar på stället den är kopplad till (Hotell Tällbergsgården) och jag spenderar en hel del tid utomhus kommer jag med största sannolikhet få en hel del ofrivillig sändningstid ett par veckor framåt. Så om ni är sugna på att se mig gå runt i svettiga mjukisbyxor LIVE är det bara att kolla sidan.

Funderar på att på nåt sätt utnyttja allt det här, (och kanske framförallt faktumet att det är en timme och fem minuters fördröjning); spexa lite framför kameran när jag jobbat klart och sedan åka hem och sitta och vänta tills jag dyker upp på skärmen, printscreena och lägga upp det här. Kanske lite väl ambitiöst..

Annars är sommaren riktigt skön. Klipper gräset, lyssnar på Tool, spelar trummor, går ut på Leksand (som vissa kvällar har hela TRE uteställen öppna, helt sjukt) och repar inför den oerhört viktiga spelningen vid Mjälgens majsstångsresning på fredag. Fyra låtar och ungefär lika många åhörare (som kan uppfatta musiken). Tyvärr bara en stenhård fotbollsmatch hittills men jag antar att man kommer få ork och tid till sånt senare..

Nu ska jag se Deer Hunter! Eller gå och lägga mig... tja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0