Bra film

Skulle egentligen hängt med och sett Spider Man 3 på bio igår, men stannade hemma och laddade hem och såg Farväl Falkenberg istället. Nog för att "Kirsten Dunst ser bra ut" (citat Torbjörn Cervin), men jag tror jag gjorde ett smart drag...

Ibland är det skönt att se filmer som inte handlar om lyckliga amerikaner med osannolikt händelserika liv. Filmer som inte handlar om framgång och motgång, kärlek och hat, våld och sex. För egentligen är livet bara ett enda dagdriveri, och det är väl ungefär vad Farväl Falkenberg handlar om. En snygg, äkta och väldigt bra film..

Apropå dagdriveri tog jag faktiskt en tur med moppen idag i hopp om att få uppleva nån sorts nostalgitripp, men det var mest småkallt och obekvämt (sög rätt hårt med andra ord). Bra att körkortet inte är allt för avlägset..

Framåt är det mer repande i skolan inför sceniska projektet och på lördag ska jag jobba. Hoppas på att få ta fram grillen också kanske!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0