Det är slut

Tanken har slagit mig förut, men nu är det kanske dags att agera. Världarnas Krig-affischen måste ner. Den enda anledningen till att jag haft den är att jag varit så stolt över att jag lyckades tigga till mig den på Konsum. Den har blivit hängande helt enkelt. Tills nu. Den är ful, filmen är dålig och framförallt är den inte mycket mer än en stor bild på Tom Cruise.

Han var helt ok. Tills han gjorde det här. Vad håller han på med? Man inser ganska snabbt att han är en idiot, men det är samtidigt hur roligt som helst.

Men sen gjorde han det här. Då är det inte ens roligt längre.

Scientologin: vinstdrivande sekt som bl.a. driver flera rehabiliteringskliniker i Sverige där man löser drogberoende med intensiv bastubadning. Verksamheten är till stor del finansierad av oss skattebetalare. Exempel på annan aktivitet är  propagandaliknande kampanjer mot psyiaktrin, som de påstår orsakat bl.a. förintelsen.


(Deras tro har jag inte så bra koll på, förutom att deras skapelseberättelse luktar genomrutten rymdfilmsparodi och är så dålig att jag inte ens orkar tänka på den).


Kort sagt väldigt konstigt. Kolla själva!


Har hört rykten på internet att det i princip räcker med att nämna scientologin i en blogg för att deras underrättelsetjänst OSA ska ta kontakt med upphovsmannen. Så - OSA, om ni läser det här, tveka inte att höra av er! Skriv en rad i bloggen eller slå en pling på 070 4327938.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här är det otäckaste jag har sett. Och du har haft honom på din vägg.

2008-10-02 @ 12:47:53
URL: http://josefinbergstrom.blogspot.com
Postat av: Stina

Härlig blogg =)

2008-10-02 @ 21:59:48
URL: http://stiinaemman.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0